Dot net In Blue

چهارشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۴

معرفی خودم

معرفی خودم : من حسین روزنامه چی ، متولد 25 ام بهمن سال 1360 در یک روز برفی در سالی که پیش از آن برف نباریده بود چشم بر جهان گشودم.دکتر رضایی مرا به دنیا آورد و دکتر غفاری مرا زنده نگاه داشت خدایشان پاداش نیک دهد . دانش آموخته رشته مهندسی صنایع (تولید صنعتی ) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، باراجین ! هستم . و میدانم که در آینده بسیاری از هم دانشگاهی های من از این وبلاگ بازدید خواهند کرد پس به آنها خیر مقدم میگویم داستان برنامه نویس شدن من : از دبیرستان شروع به یاد گرفتن طراحی وب نزد خودم کردم (یعنی معلم نداشتم ) و در فتوشاپ و فرانت پیج به چنان مهارتی رسیدم که به عنوان استاد خصوصی به تدریس پرداختم .در زمان دانشجویی مدتی در رشته سخت افزار در قسمت تولید و گارانتی شرکت خدمات ماشینی تامین مشغول به کار شدم اما چون کار سخت افزار با روحیات ام سازگار نبود استعفا دادم . دوره بین اتمام کنکور و شروع دانشگاه را به صورت فشرده به مطالعه برنامه نویسی زبان C از نوع ANSI گذراندم و کتاب مقدماتی و پیشرفته را در این مدت با انجام تمام تمریناتش تمام کردم ! سپس به ویژال C++ روی آوردم و پس از اینکه نصف کتاب را خواندم خسته شدم و جاوا را پیشه کردم ! کتاب جاوا اسکریپت را در عرض یک یا دو هفته خواندم و یکی از اوین تقویم های هجری را با آن نوشتم که برای 5 سال فقط کار میکرد (و مسلما دیگر کار نخواهد کرد ) در آن دوران هنوز Utf-8 موجودیت خودش رو اعلام نکرده بود و وبسایت ها با فونت های سپهر و سپید و ایران سیستم برپا میشدند . اولین وبسایت یونیکدی خودم رو در سال 1380 ساختم . در آن زمان هنوز برنامه نویسی های سرور ساید اینقدر معروف و گسترده نبودند برای همین هم مدتی دست به کار CGI با زبان Perl شدم جای شما خالی خدا نصیب تان نکند. حتی سروی که رویش آزمایش کنم هم در دست نبود . بعد با ASP آشنا شدم ! عجب دوران خوبی بود ! با دانش Qbasic خود میتوانستم از خواندن کتاب asp منتشر شده توسط انتشارات ناقوس (نشر علوم و ... (اینجا چقدر اسم عوض میکنه ؟؟ ) ) لذت بردم ، چندین وبسایت با این زبان نوشتم ! خدایشان بیامرزد ! همه رفتند مگر وبسایت قدیمی خودم دوستانه !! روی یک سرور مجانی (خدا خیر شان دهاد ! ) با گرم شدن بازار دات نت به سمت دات نت رفتم ( نمی‌گویم که اصلا php نخواندم ولی هیچ برنامه رسمی با آن ننوشتم به هرحال خواندن کتابی که دستوراتش به زبان C نزدیکی دارد موجوب خائن شناخته شدن یک برنامه نویس محصولات ماکروسافتی نیست !!! ) با زبان ویژال بیسیک دات نت شروع کردم به آموختن دات نت ! اوایل سخت بود چون کاری را که با ای اس پی میتوانستم به سادگی انجام دهم در دات نت باید کلی انجمنها و مقالات اینترنتی را زیرو رو میکردم تا یاد بگیرم !! اما زیاد طول نکشید که علاقه به asp کلاسیک جای خود را به علاقه به دات نت داد . من عاشق دات نت شدم ! یک عشق آسمانی ! تمام کارهایی را که میخواستم میکرد . پیشرفت کردم و مطالعه کردم تا پیشرفت کنم و دیدم دیگر بدون اینکه دانش C# داشته باشم نمیتوانم مطالعه کنم پس C# را یاد گرفتم و به آن به شدت وابسته شدم . روزی به این نتیجه رسیدم که باید بتوانم شی گرا طراحی کنم و یک کتاب بزرگ UML مربوط به طراحی Object Oriented را دانلود کردم و مشغول خواندن آن شدم . ( وسط هایش به دلیل انجام پروژه ای سنگین رها کردم ولی باز ادامه خواهم داد ) وقتی ویرایش آخر دات نت 2 وارد بازار شد من اولین کسانی بودم که DVD آن را تهیه کردم و روی سیستمم نصب کردم . با دنیای عجیبی مواجه شدم ولی فهمیدم که این دنیا را در آینده بیش از دات نت 1 دوست خواهم داشت . تا آلان ماجراهای برنامه نویسی خودم را به این دقت نمیدانستم ! خوب شد وبلاگ زدم ! و اما باز خود من ! گیتار میزنم ، سعی میکنم آهنگ بسازم ، شعر میگویم ، ترانه میسازم با ساز مینوازم ! موسیقی دنیای من است . هرجور موسیقی را دوست دارم از متالی مثل my dying bride گرفته تا تموسیقی سنتی خلیجی که به قول دوستان "خیلی دهاتی اه !"!! و از گروهای موسیقی محبوب من : Pink floyd – mettalica – anathema – sher – Chris de burg – Beatles و نانسی اجرام ! را میتوان نام برد .