Dot net In Blue

چهارشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۴

چرا این وبلاگ را راه اندازی کردم ؟

مدت مدیدی بود که میخواستم وبلاگی در ارتباط با دات نت برپا کنم و تجربیات برنامه نویسی ام را در آن با فارسی زبانان شریک شوم . برای این کار مانند هر برنامه نویس دیگری تصمیم داشتم وبلاگم را خودم برنامه نویسی کنم و دامنه ای خصوصی برای آن اخذ نمایم . از خدا پنهان نیست ! از شما چه پنهان چندین بار هم خواستم شروع کنم و چند قدمی هم برداشتم . بدنه اصلی برنامه را هم نوشتم ولی هربار که آمدم دستی به سر رو روی آن بکشم و آن را رو اینترنت قرار دهم یک پروژه پیشنهاد میشد ، دست آخر با خودم گفتم سیلی نقد به ز حلوای نسیه است ! اگر می خواهی کار ثواب انجام دهی بسم الله ! و این شد که بلاگ فا را برگزیدم تا در خدمت شما باشم ! و بلاگ فا را برگزیدم چون ایرانی است ، بلاگ فا را برگزیدم چون سرویس های کاملی دارد و بلاگ فا را برگزیدم چون با دات نت نوشته شده است و برنامه نویس آن یکی از همراهان خوب سایت Iranasp.net است که متاسفانه این سایت رسما تعطیل شد! و چه خواهیم نوشت ؟! سعی خواهم کرد مشکلات متداول دوستانی را که تازه به جمع برنامه نویسان دات نت پیوسته اند را مطرح کنم و آنها را پاسخ گو باشم سعی خواهم کرد در حد توان دانش دات نت خوانندگان این وبلاگ را ارتقا دهم و امیدوار باشم برنامه روزی تمام برنامه های دات نتی دارای لایه داده ها باشند و هیچ برنامه دات نتی را نبینیم که با روش های asp 3 یا همان کلاسیک نوشته شده باشد . سعی خواهم کرد درباره طراحی الگوی شی گرا ، با دانش UML در حد ساده و عامه فهم مطالبی را مطرح کنم تا برنامه نویسی شی گرا که متاسفانه اکثرا درست درک نمیشود جای خود را به برنامه نویسی به اصطلاح (هردمبیلی ! ) بدهد . و اهتمام خواهم ورزید به آموزش دات نت 2 در کنار بقیه مقالات ، تا همه دوستان خواننده این وبلاگ به راحتی بتوانند با زمان پیش روند و در موقع لازم دانش دات نت 2 را نیز داشته باشند . خواندن این وبلاگ را به افراد زیر توصیه میکنم : اساتید برنامه نویسی سرورساید به خصوص asp.net تا با کمال بزرگواری ایراد های مرا به من گوشزد کرده و دیگران را از دانش خود بی بهره مگذارند. دوستان برنامه نویس که در حال افزایش سطح معلومات خود هستند (از جمله خود من ! ) بلکه مطلب جدیدی در این وبلاگ برای آنها مفید واقع شود . دوستانی که تازه شروع به آموزش asp.net کرده اند یا قصد دارند از جایی شروع کنند ( به قول قلم چی برای شما برنامه ویژه ای داریم !! ) دوستانی که دنبال مطالبی غیر از دات نت هستند ! (چرا که نه ؟! قرار است مطالب دیگری نیز در این سایت باشد !) خواندن این وبلاگ را به افراد زیر توصیه نمیکنم ! افراد دانشجویی که قصد دارند بدون داشتن دانش asp.net یک پروژه سرهم بندی کنند و به استاد تحویل دهند !